piątek, 28 lutego 2014

Suzanne Collins - Trylogia: Igrzyska śmierci, W pierścieniu ognia, Kosogłos

O istnieniu książek pt. "Igrzyska śmierci", "W pierścieniu ognia" i "Kosogłos" napisanych przez Suzanne Collins dowiedziałam się dość przypadkowo. Koleżanka wyciągnęła mnie do kina na drugą część Trylogii. Nie miałam kompletnie pojęcia o popularności serii, nie wiedziałam ile jest części ani tego, że jest to adaptacja książki. Film "W pierścieniu ognia" bardzo mi się spodobał, tylko zdziwił mnie koniec co skwitowałam na głos: "To będzie jeszcze następna część?". Jakie wielkie było moje zdziwienie, gdy jeszcze tego samego dnia wędrując między półkami w Empiku natknęłam się na wszystkie trzy książki z wielkim napisem "Trylogia". Nawet nie chcę sobie wyobrażać, co pomyśleli siedzący obok mnie ludzie, gdy usłyszeli mój komentarz na koniec filmu... :) 
Zakończenie filmu "W pierścieniu ognia" wywołało u mnie wielką ciekawość, jak potoczą się dalsze losy bohaterów. Jednak dziwnie też było zaczynać czytać książkę od trzeciej części, więc przeczytałam całą serię.

Suzanne Collins - Trylogia: Igrzyska śmierci, W pierścieniu ognia, Kosogłos
Źródło: http://igrzyskasmierci.blogspot.com/

Trylogia opowiada o losach nastoletniej mieszkanki państwa Panem - Katniss. Państwo dzieli się na dwanaście dystryktów, natomiast siedzibą główną jest Kapitol, gdzie urzęduje Prezydent oraz mieszkają najbogatsi obywatele. Katniss wraz z mamą i młodszą siostrą Prim są mieszkankami najbiedniejszego dystryktu - Dwunastego. Co roku Kapitol organizuje Głodowe Igrzyska, w których biorą udział chłopiec i dziewczynka z każdego dystryktu, wybierani w drodze losowania. Nieoczekiwane wydarzenie podczas wyboru uczestników kolejnych Igrzysk jest początkiem serii przygód głównej bohaterki.

Historia Katniss i jej przyjaciół niezwykle mnie wciągnęła i bardzo mi się spodobała. Książki napisane są dość prostym językiem, więc szybko przeczytałam całą Trylogię. W akcji jest wiele zwrotów oraz zaskakujących momentów (jak choćby właśnie zakończenie części "W pierścieniu ognia"), a główni bohaterowie bardzo szybko wzbudzają sympatię. Oczywiście nie mogło zabraknąć wątku miłosnego, lecz nie przysłania on głównej historii. We mnie wzbudził wręcz ogromną chęć dowiedzenia się wreszcie, którego ze swoich adoratorów Katniss wybierze :) Niestety zakończenie całej Trylogii niezbyt przypadło mi do gustu, ale może to dlatego, że byłam przygnębiona, że to już koniec.

Teraz niecierpliwie czekam na kolejne części serii w kinach. :)

A Wy czytaliście, oglądaliście którąś z części? Jak Wam się podobała?

Sandra

2 komentarze:

  1. Nie znam, ale ciekawie się zapowiada :) ja teraz jestem w trakcie czytania Gry o tron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie słyszałam, że książka Gra o tron jest bardzo fajna, ale obawiam się, że jak dla mnie jest tam za dużo fantastyki. Może kiedyś się za nią zabiorę. Pozdrawiam.

      Usuń